lördag 26 december 2020

Staffans dag

Idag är det Staffan stalledrängs dag, fast han uppmärksammas ju mest med sång i samband med luciafirandet. Min julhelg har varit helt perfekt. Julaftons lunch och middag tillbringade jag med H via FaceTime. Middagen hämtade jag hos D, spansk mat som är vår tradition. H och jag öppnade julklappar tillsammans och tomten var så givmild!! Fick noveller, en jättefin pyjamas och en liten behändig radio som laddas med solceller eller kan vevas igång. Om strömmen går kan mobilen laddas via radion, som också är en ficklampa. Multifunktionell med andra ord. Sedan fick jag flera sorter engelska teer, engelsk choklad, lemoncurd, kakor och godis (reseminnen).  En stor ask Merci och krämer, för allt från ansiktet till händerna, och presentkort att använda när det blir riskfritt att gå i affärer. Ute snöar det lätt och är -8. Även Stockholm har fått litet snö. En annorlunda jul för alla, men en minnesrik och en mycket bra och god helg.
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, julafton var jättetrevlig!
/H