tisdag 1 december 2020

Första luckan

Adventskalendern fyller 60 år och den första sändes på TV 1960 och hette Titteliture. Det var i den vevan  vi skaffade TV, men jag minns inte de tidiga kalendrarna, inte förrän 1967 och Teskedsgumman och då var jag ju rätt vuxen.  På äldre dar känns december inte som julmånaden utan kalendrar. Barnen har alltid haft kalendrar, från enkla pappers-, till chokladkalendrar till sydda med 24 paket.....
Känner mig som barn på nytt när jag får öppna den första luckan på mina kalendrar Från H kom ett tungt paket, en fransk kalender fylld med franska söta och salta delikatesser. ”Istället för vår planterade franska resa som ej blev av”, sa hon. Spännande...och kul med något oväntat och annorlunda.
Två kakor gömde sig bakom den första luckan.

Från E kom en kalender där jag får skrapa en lucka varje dag....och kanske, kanske blir det tre lika summor. 
Vilken trevlig början på varje morgon i mörka - och milda- december. Tack!💕
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv!
/H

Unknown sa...

Säger som H, tack själv! ❤️🙏
/Eva