måndag 21 december 2020

Fick sparken...

Vintersolståndet - kortaste dagen och den längsta natten, det är idag. Men sen vänder det och det blir ljusare och ljusare. Åkte till Vitsand. + 3 och nästan barmark -igen. E 4:an hade sommarväglag och det var öppet vatten under Bergsviksbron. Men hos B och J var det rena isgatan. Därför hade dom ställt fram en spark som jag fick ha som stöd. Jättebra! Har aldrig testat en med breda plastmedar tidigare, och den gled fort och lätt. Vi gick ner till strandkanten, på behörigt avstånd från varandra.  Närmast land var det rätt tjock is, men längre ut såg isen blå och svag ut. Fick ett visir av dem, som jag genast testade på ICA kl. 12.30, för några smärre kompletteringar, när jag kom tillbaka till stan. Omtänksam present. Har munskydd som H skickat, men har inte ansett att de behövts, eftersom jag alltid handlat tidigt på morgonen då det bara varit ett fåtal kunder. Nu är all julhandling klar, så jag får göra som H säger. Sitta i fåtöljen och njuta av ljus, hyacinter och känna julstämningen. På TV talar just nu inrikesministern, gränser stängs. Hoppas att folk någon gång ska fatta allvaret och inte träffas under jul. Inte ens familjemedlemmar- åtminstone inte inomhus. 

Inga kommentarer: