torsdag 25 februari 2016

Bokcirkeln

Nyss hemkommen från biblioteket. Vi var 6 st denna eftermiddag och det är rätt lagom. Jag skämdes litet eftersom jag inte läste klart månadens bok, Black Rabbit Hall. Jag tyckte inte om den och kom inte in i handlingen. Hade kanske för stora förväntningar på den. Av gruppens 6 medlemmar var det bara 2 som tyckte om den, så det var ju en liten tröst. Trots våra negativa åsikter så ligger boken högt upp på listan av mest omtyckta böcker. Till nästa gång ska vi läsa Stenarna skola ropa av Ruth Rendell. Jag har läst den tidigare så jag ska bara skumma igenom den för att friska upp minnet. Det är boken vars första rader lyder  " Eunice Parchman dödade familjen Coverdale därför att hon inte kunde läsa eller skriva."
Sedan lånade jag Fortfarande Alice av Lisa Genova. Den handlar om Alice Howland som får diagnosen Alzheimer när hon bara är 50 år. Men hon är fortfarande professor, lärare, maka, mor och mormor - inte bara en patient.

Inga kommentarer: