söndag 21 februari 2016

Begagnat

Varför köpa nytt när man kan köpa begagnat? Min handväska för 10:- är ett fynd! Nu har jag hittat en plånbok/börs för ytterligare 10:-. Perfekt! Igår gick jag till byns secondhandaffär som på lördagar är ett mellanting av Ullared och IKEA. Det är fullt på parkeringen och fullsatt inne. Otroligt! Kaféet drar naturligtvis en massa folk. H förstår vad jag menar när de flesta kunderna är barnfamiljer och pensionärer - ja jag är ju själv en...! Och med detta i färskt minne så köpte jag ett rejält förstoringsglas för 15:-. Bra att ha när jag t ex broderar, tittar på en karta....En framtida investering med andra ord.
Sen ett sista inlägg om annorlunda semlor. Läste i tidningen att en Pitebo boende i huvudstaden har skapat en semmelpalt. Man skär av ett lock, fyller med lingonsylt och spritsar smöret fint ovanpå innan locket läggs på. Mitt tillägg är att, istället för semlans florsocker, strössla Knorr på semmelpaltens lock, Det finns faktiskt många som kryddar palten med Knorr. Själv är jag ingen paltälskare och antagligen rätt unik i min ålder att aldrig ens ha kokat palt. Äter bara när jag blir bjuden!

Inga kommentarer: