fredag 12 februari 2016

Bokbyte


Förra veckans två böcker, bl.a bokcirkelboken, har jag lämnat tillbaka. De passade alls inte min boksmak. Det var långsökt att säga att Black Rabbit Hall är en bok i Downton Abbey anda. Jag hittade ingen likhet alls. För mej var det bara en massa bokstäver som inte det minsta fångade någon liten gnutta intresse. Kanske gav jag upp för tidigt, men jag vill inte att läsandet ska kännas som ett tvång, ett sökande efter den så kallade tråden. Ville inte ens gå till sista sidan och kolla slutet, som jag ibland gör när jag lånat en "dålig bok".
Nu hoppas jag att dessa två ska vara bättre. Böcker behövs för det är ett hiskeligt väder ute. Snö som vräker ner och samtidigt blåser det. Men bara - 2.
Kan rekommendera The Missing på TV4 Play. Spännande - trots hopp i tiden, som för mej oftast blir litet förvirrande!

Inga kommentarer: