söndag 11 januari 2009

Postorderföretaget Å

Jag beställde ett par skor i storlek 41. Kraftiga ytterskor med utfällbar brodd. Skorna kom, men i storlek 42. Jag ringde och skulle få ett nytt par hemsända + ett returporto på de felaktiga paret. Inget hände. Jag väntade. Jag ringde igen och nu skulle de omgående skicka ett nytt par. Efter en vecka kom de + en ny faktura. Jag skickade i retur de felaktiga skorna och betalade fakturan. Skrev ett mail att jag inte betalat faktura nr 2 då skorna var ett byte. Nu har jag fått ännu ett paket - ett par skor till + en faktura. Jag ringde dem och undrade hur de hade det med ordningen i sin orderdator + bad om ett nytt returporto. Kvinnan jag talade med upplyste mig vänligen om att allt var mitt eget fel. Jag hade ringt och bett om ett byte innan jag skickat tillbaka de felaktiga paret. Så skulle det inte gå till, verkligen inte! Att jag sedan skrivit ett mail var inte heller bra. Ju mindre man hör av sig desto bättre. Så nu väntar jag på det slutgiltiga returportot - och deras katalog som kom igår gick direkt i sopkorgen.
Skorna då - de är OK, kanske litet för stora. Ska jag byta? Nej, jag skämtar bara.

Inga kommentarer: