lördag 17 januari 2009

Fallrapport

Sista tiden har jag ramlat flera gånger. Både inomhus och utomhus. Jag är fascinerad av att jag ännu inte fått en fraktur. Orsaken till inomhusfallen är mina nötta Foppa-kopior. Jag har provat att jobba med andra skor, men då får jag värk i knäna. Nu ska jag ta med ett par nyare Foppa-kopior (ballerinamodellen) där mönstret i sulan är kraftigt. I går höll jag på att skrämma slag på städerskan på jobbet som nyss hade våttorkat golven. Jag såg att det var blött och gick extra försiktigt längst kanten - men vad hjälpte det. Jag flög som en vante. Blev litet stel i vissa muskler bara. Sedan som om inte detta var nog så föll jag utomhus vid busskuren, trots -20. Där blir så halt efter bussens bromsspår. Egentligen borde bussbolaget åka ut och sanda vid busskurerna. Jag är nu uppe i 6 fall, utan komplikationer, bara i vinter.

Inga kommentarer: