torsdag 20 april 2017

Ny fritidsaktivitet

Varför inte pröva på boule? Bowlingen har sommaruppehåll maj-augusti och då måste man ju ha något annat att göra. Åkte dit på en gratis provlektion, och spelade med en kvinna som är uppvuxen i samma del av byn som jag. Vi hade ju massor att prata om! Sedan spelade vi med en liten kille som går i tvåan. Han har ju påsklov så han följde med sin farfar dit. En jättetrevlig och duktig pojke. Även min fd chef spelar boule och desutom så såg jag även andra bekanta ansikten i den stora skaran av dagens drygt 50 spelare. Nästa gång får jag inte glömma ta med en termos med kaffe och en bulle!
Sedan la vi våra klot i en "tunna" och kloten placerades ut vid startringarna. På så sätt lottades vi slumpmässigt ihop med olika spelare, fyra i varje lag. Det var roligt! Först till 13 poäng vinner.
Startringen som man ska stå inne i och så de tre kloten. Nu måste jag köpa ett måttband och en "lillen".  Nästa tisdag är det dags igen, och då ska jag få min röda tröja/kofta. Om vädret tillåter ska vi spela utomhus från maj månad, men än hördes snön ligga på utebanorna.

Inga kommentarer: