söndag 9 april 2017

Film

Jag är inte speciellt filmintresserad. Har svårt att sitta sysslolös i timmar och titta. Tittar jag på sport så kan jag ju lösa korsord eller sticka under tiden...men film gör mej litet nervös ibland. Ibland tycker jag inte om filmen och då stänger jag ju av. En av de bästa filmer jag sett är i alla fall Den gröna milen med Tom Hanks. En film som varade i flera timmar och som var bra hela tiden. Serier är något helt annat. De behåller spänningen och man ser fram emot nästa avsnitt.
NU har jag emellertid börjat använda mina filmkanaler på min Ipad. Fastnade en gång i en serie Barnjägaren baserad på fallet med en belgisk seriemördare och pedofil. Där blev jag så fast att jag såg sex avsnitt på raken - dvs halva dagen satt jag framför skärmen!
Jag har också nyligen sett ett antal bra filmer:
The lady in the van - med Maggie Smith. Mycket bra!
The danish girl - intressant!
The student and mr Henry - underhållande!
Carol - en bra film!
Melvins döttrar - en bra film!
A quiet passion, om Emily Dickinson, - mycket bra!
Livet efter dig - vacker men så sorglig! Ska se eller läsa fortsättningen - Arvet efter dig 
Vissa filmer slutar så tvärt och med, för mig, en massa frågetecken. Jag skulle vilja veta mer, vad hände sedan osv. Oftast blir ju uppföljare inte bra, men ändå...
Så nu måste jag nog kalla mej litet filmintresserad i alla fall.

Inga kommentarer: