tisdag 6 juli 2010

Tillbaka på jobbet

Så är jag tillbaka på jobbet efter sex veckors läkarordinerad ledighet. En intressant och ny erfarenhet för mig. Hos FK har jag också fått en personlig handläggare som kontaktat mig tre gånger. Jag förundras att de har tid med detta, dvs att ringa upp. De borde ha fullt upp med att se till att sjukskrivna får sina pengar. Det blev en obehaglig överraskning att se så liten "sjuklönen" blev. Det är hemskt att man knappt ska ha råd att vara hemma när man är sjuk. Det var i alla fall trevligt att träffa alla arbetskamrater igen och alla vårdtagare. Vi hade dessutom surströmmingsfest idag vilket förgyllde premiärdagen. Många gamla hade saknat mig. "Vors ha dö vöre så lääng"?, var det en farbror som sa. Men vid hemkomsten blev det vila och värktabletter, antagligen mest beroende på att jag blivit förslappad under ledigheten och ännu inte är van att arbeta.

Inga kommentarer: