torsdag 15 juli 2010

Stress eller ...?

Att man kan känna sig så trött efter en arbetsdag. Så här trött var jag aldrig före min sjukskrivning. Det är som om jag ställt in mig på sparlåga, men hela tiden är det något som gör att lågan flammar upp. Jag besväras otroligt av obetydliga och oviktiga detaljer. Detaljer som andra tycker är bagateller, men som jag ser som brist på intresse, nonchalans, slarv och armarna i kors. Ändå är alla så duktiga och vi har det trevligt med de gamla både ute och inne. Vi har varit mycket ute och det uppskattas av de gamla. Jag känner att jag håller på att bli gammal och petig och många yngre medarbetare tycker nog att jag är jobbig. Man måste inte vara bror- eller syster duktig, men man måste ha ÖGA för sitt arbete, se att det behöver diskas, kläder vikas, sopor kastas, blommor vattnas, golv torkade, kläder strukna.......Inte konstigt att jag får hjärtklappning.

Inga kommentarer: