lördag 12 september 2009

Stressvarning

Jag gillar verkligen Rosengårdens gruppchefstillsättning. Först tyckte jag att det lät konstigt men efter denna veckan förstår jag hur viktigt det är att känna att man hinner med sitt jobb. Jag skulle ha behövt deras 30 % enbart för administrativt arbete. Det blev en hel del extra kontakter med kvalitetsmässan, och 5 timmar arbetade vi på tilldelad Götapristid. Men dessutom tillkom en massa andra oförutsedda saker, telefonsamtal, mail osv. Nu hoppas jag att det lugnat ner sig. Sedan skulle arbetslagsresan till Storforsen förberedas med program och bokningen skulle konfirmeras. Jag tycker mycket om denna typ av kontorsinriktat arbete, organisera och planera men det tär ju på jobbet jag ska utföra, omsorgen om vårdtagarna. Rapport om studie- och erfarenhetsresan skulle skrivas och skickas in till Lena plus kopior till Anna, Carola och gruppen. Jag har en förmåga att känna när stressbägaren rinner över - då tar jag ledigt. Jag är glad att jag har möjlighet att göra det, att ta oplanerad semester när den som bäst behövs. Jag har en flyttning framför mig, en tapetsering som aldrig blir klar. Sen oroar jag mig för kattungen Göte som rymt från grannhuset. Jag känner mig tack och lov lugnare nu när Fuglesang landat. Det är helt galet att jag är orolig för hans rymdresa, men det har jag varit.
Inte konstigt att det varit kaos i min skalle - men nu känns det bättre.

Inga kommentarer: