måndag 7 september 2009

Stockholm


Nu har jag varit en vecka i Stockholm på studie- och erfarenhetsresa och minisemester. Det har varit helt underbart. Det finns så mycket att se och göra så jag blir stressad av att bara tänka på allt. Åkte buss, men det får nog bli sista gången. Jag tycker det är jobbigt att sitta i 12 timmar. Jag kan inte sova. Jag sitter redan och planerar för nästa Stockholmsresa och då blir det mässbesök på Älvsjömässan på programmet, och sedan hoppas jag kunna åka med David och bara titta på museer, affärer, bo på hotell mm.
Det är som att förflyttas till en annan värld. Där finns trista byar med trista namn som Krigslida, Hemfosa, Tungelsta men det är platser som bara passeras. Att vara långa tider här i byn känns tungt, men ett nödvändigt måste. Ingen lön, ingen resa.

Inga kommentarer: