måndag 6 juli 2009

Stockholm i mitt hjärta....

Nyss hemkommen från Stockholm sitter jag och tittar på mina bilder och summerar alla intryck. Det har varit dagar av både arbete (flytten) och en massa trevliga utflykter. Det är så lätt att ta sig överallt med pendeltåget och tunnelbanan. Mina smultronställen är Hötorget, Humlegården, Hagaparken med dess slott och fjärilshus, Drottningholms slott med vacker trädgård och en speciell ö där hundar fick springa lösa och leka. Det gillade jag. Sedan besöket på det enorma runda stadsbibliteket var intressant och alla restauranger där vi ätit god mat. Stora hamburgare på Tennstopet och Jimmys, godaste pizzorna på Pizza Patrone i Örby, laxen på Rökeriet och asiatiskt i Nynäshamn, köttbullar på IKEA m.m. Kondisbesök har ochså stått på dagordningen, tryffelbollarna i Älvsjö är supergoda. Måsungarna på Nynäsvägen med den oroliga och omsorgsfulla måsmamman var jättefina trots att de skrek dag som natt. Sedan svanparet i hamnen med sina ungar och vaktelfamiljen i fjärilshuset. Jag gillar verkligen vår huvudstad. Det känns som att vara utomlands då det surrar av olika språk runt omkring hela tiden, och alla människor. Att bara vara en i folkvimlet känns så bra.




Inga kommentarer: