lördag 18 juli 2009

Loppis

Idag beslutade jag mig för att göra något på min lediga dag. Jag cyklade till stan för att kolla loppisen som numera håller till vid Nolia. Det är ett mycket bättre ställe om man ser till parkeringsmöjligheterna, men samtidigt är det ett vackrare område i Badhusparken intill kanalen. Det var ganska många försäljare, men kändes inte trångt då ytan är så stor. Otroligt vad folk säljer konstiga saker. Gamla skor som jag inte kan tänka mig att någon vill ha, gamla datorer och TV-apparater redo för tippen. Jag köpte inget eftersom jag har högar av loppisartiklar här hemma som jag ska försöka sälja i augusti. Det ska bli spännande - om regnet håller sig borta då! Det har varit kraftiga skurar eller lättare skurar varje dag en lång tid. Även idag kom en regnskur, men då hade jag hunnit hem.
För att pigga upp mig har jag beställt en månads prenumeration på DN. Saknar Stockholm och alla dess sevärdheter och möjligheter.

Inga kommentarer: