torsdag 23 juli 2009

PDOL

Då är det dags igen - Piteå dansar och ler. Det är tingeltangel överallt blandat med matstånd, nöjesfält, folk som säljer oliver och utländsk mat av olika slag, kakor, munkar, godis, grilltävling och uppträdanden på Krokodilscenen. Idag lyssnade jag på ett bluegrassband som heter Le chat mort. Sångerskan är från Piteå men bandet verkar i Stockholm. De var jättebra. Jag har köpt ett par blåturkos falska Foppas till jobbet. Det är de enda skor jag inte får ont i benen och knäna av. Jag trivs inte när Piteå centrum invaderas av folk, barnvagnar, rullstolar, hundar, skränande tonåringar m.m. Det går inte att ta bilen heller, för det finns inga parkeringsplatser. Då fick jag i stället en motionstur på cykel, 1,2 mil t.o.r. Jag har nu gjort bort min PDOL-titt och ska jobba i helgen.

Inga kommentarer: