tisdag 16 februari 2021

Reklamens makt


Jag skulle bli så förargad om mitt postnummer skulle dras i postkodlotteriet och jag inte har en lott. Så därför slog jag till idag, även lockad av det lyxiga presentpaket från Rituals som jag ska få. Då bidrar jag samtidigt med ett par kronor till de drygt 50-tal organisationer postkodlotteriet stödjer rörande människor, djur och natur. Samtidigt tycker jag inte om de enorma vinstsummor som delas ut under Grannyrorna....de kunde vara på fler orter och med lägre vinstbelopp...Dubbelmoral kanske, att köpa en lott när jag tycker vinstsummorna är för mig obegripligt höga. Hur mycket går till välgörenhetsorganisationerna....då så mycket går till oss- lottköparna?  Men samtidigt hoppas jag på en liten (eller större) vinst och att mitt lottköp ändå bidrar till något bra. 

Inga kommentarer: