fredag 13 januari 2017

Granarnas farväl

Knut har namnsdag och det är tjugondedag jul. På stadsbibliotktet hade de bokplundring då bokgranen revs. Alla, både barn och vuxna, var välkomna att leta efter fynd i den stora bokhögen. På lokalradion hörde jag att intresset väl inte var det största kl 12.00 i snöoväder. Men böckerna ligger kvar hela helgen så det finns tid att fylla på sitt hembibliotek med gratis böcker. Jag besökte mitt bibliotek och hittade 2 böcker som jag tror är bra. Först Tomma luften av Ann Cleeves, den med kriminalaren Jimmy Perez på Shetlandsöarna. Sedan lånade jag Snökimonon av Mark Henshaw.
På tal om granar så dansas också den stora granen på Rådhustorget ut ikväll. Det är fredagen den 13:e så vi får hoppas att allt ska gå bra. Själv råkade jag ut för en vurpa och kan nu ståta med ett blåmärke i handflatan och viss ömhet på andra ställen. Men de läsbara glädjeämnena överväger denna dag då Ica-kuriren nyss kom med posten, En julklapp av H som glädjer under många veckor.
När jag tar en paus från läsandet så stickar jag gärna. Efter ett stort antal TV-sockar och vanliga sockar så prövar jag ett nytt mönster, spiralstickade sockar utan häl.

Inga kommentarer: