onsdag 20 januari 2016

Trams

Tänk att det sänds så mycket trams på TV. Nu när man är inne och hemma mycket så blir det oftare att läsa programtablåerna. Vi uppmanas att äta mer vegetariskt och jag tyckte det skulle bli kul med ett matprogram på det temat. Vegorätt i TV 2. Men vilket svammel! Hittar inte ord. Trevligt om en seriös kock stått vid en köksö och visat vanliga, enkla, goda, billiga och användbara recept. Nu var det bara 2 tjejer som mest visade varandra inbördes beundran, det var flams och fniss - ja helt enkelt uselt- de 15 min jag orkade titta.
Sen Farmen.Var får de tag på alla deltagare?  Och nu ska det börja ett program om bortskämda ungdomar! Jag ser inte dessa program utan det räcker med de förhandstittar man får. Är bråk, osämja och andra otrevligheter underhållning?  Är programmen kanske bra - om man skulle följa dem?  Jag tror inte det, inte för mig i alla fall. Vad tycker jag är bra då? Ja, sport i alla former, engelska deckare, frågeprogram, norska dokumentärer, antikprogram, hela england bakar (alla svenska kopior blir bara pinsamma), Project runway, historiska program, min sanning- en svensk porträttserie och inte att förglömma En plats på landet. Så litet TV-tittande blir det allt mellan korsordslösande, bokläsning och stickning.

Inga kommentarer: