fredag 22 januari 2016

Bokcirkeln

I går var det bokcirkelträff, och jag hade sett fram emot den. Men 3 av deltagarna uteblev? Varför? Det är så typiskt med kursverksamhet eller andra cirklar att folk är så engagerade första gången för att sen inte dyka upp. Inte heller meddela varför de inte kommer. Inte heller fick vi någon ny bok till nästa träff i slutet av februari. Det var en ny bibliotekarie som ledde träffen och det var inte vad jag förväntade mig. Jag vill ha en bok med mej i väskan när jag går hem och inte vänta för att se vad som händer. Några bra boktips fick vi i alla fall, böcker som jag ska reservera och låna utanför cirkeln. Men nu ska jag läsa ytterligare 2 böcker av Ian Renkin om kommissarie John Rebus. Boklös kan man ju inte vara.

2 kommentarer:

Eva sa...

Förstår känslan! Vi har en cirkel på jobbet och det är inte roligt när inte alla har läst boken, eller inte kommer... Själva vitsen med cirkeln försvinner ju om man inte kan sitta och prata om boken med allt vad det innebär.
På måndag har vi träff. Då har vi alla (nästan alla) läst boken Katedralen vid havet. 544 sidor!! Och det är jag som står på tur att välja nästa bok... :-)

Gunvor sa...

Katedralen vid havet låter intressant. Jag gillar tjocka böcker! Ska låna den vid tillfälle.