torsdag 24 oktober 2013

Hemma igen efter 2 månader

Är hemma igen efter två mycket innehållsrika och trevliga månader. Nu har jag tillgång till sladd och dator så jag ska berätta litet vad jag gjort och sett.
Hasselnötter och ekollon prydde de stockholmska träden och senare var trädgårdarna fulla med äpplen och plommom. Mycket frukt på marken. Folk tar inte hand om sin frukt och jag såg alla äppelkakor och pajer, mos och kompotter som gick förlorade.

Såg denna skylt på myntmuseet. Men nog hade jag velat vara den stockholmare som vann 152 miljoner på lotto! Tala om tur i lotteri för 40 satsade kronor.

Mosebacke torg, en av många trevliga promenader på söder....
...med mycket speciella stolar bakom södra teatern.
 
     
 Ulriksdals slott
                                                                  Skogskyrkogården
             Torremolinos med La Romería och La feria de San Miguel                                                       
 
Cordoba 
               
 
                    
          Fjärilshuset i Benalbádema
                    
 
                      
 
                      
Picassos hem i Malaga
 
Detta är ett axplock av de senaste två månaderna som även bestått av god mat, fika, mässor, IKEA, promenader på Djurgården, träffat bekanta mm
 
 

Inga kommentarer: