fredag 25 oktober 2013

Vila, böcker och mat

Att från rummet se den vackra soluppgången över medelhavet varje dag, det lovade en fin dag.
Några dagar var jag i hotellets trädgård - längst bort bakom palmerna.
Där läste jag. Hann väl med 6 böcker. Jag rekommenderar författare som Mark Billingham, Elly Griffiths och Cecilia Samartin.
                             
Mat!
Pollo, papas y patatas picante.
Un pinchito - gatumat under gatufesten.
                                              
Vino de verano (sommarvin). Vin blandat med sockerdricka.
Flan.
Fikapaus med jordgubbstårta med extra grädde.
 
Nu vet ni vad jag gör på min semester. Njuter av sol och värme, promenerar, utflykter, museer, äter, gör fynd i de asiatiska affärerna- med ett utbud man knappt kan föreställa sig, njuter på min balkong och läser böcker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt rätt! Och med tjusigt nagellack också.
/H