måndag 9 september 2013

Tjejträff

I helgen har jag träffat 8 fd arbetskamrater och det var trevligt. De deltog alla i tjejmilen och fick springa eller gå milen i tropisk hetta. Jag som åskådare var helt imponerad. Att det finns så många kvinnotyper, så många löpstilar allt från lätt som en fjäder till tungt hasande och att så många åldrar är representerade. Duktigt! Själv ägnar jag mig, förutom promenader, åt hjärngympa. Korsord och mitt nya intresse wordfeud. Det krångligaste är i alla fall strumpstickning. Har inte stickat strumpor sedan slöjden en gång för mycket länge sedan. Det är inte lätt att få 5 stickor och 10 fingrar att samsas och samarbeta. Garnet är snyggt melerat och jag tror att det blir bra, men jag har ju inte hunnit till hälen ännu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att träffas vilket härligt liv du har.K