söndag 27 mars 2011

Elisabet Höglunds..

..självbiografi "En kvinna med det håret kan väl aldrig tas på allvar" är fantastisk! Det är otroligt vilket hårt liv denna kvinna haft från tidig barndom, skoltiden, hennes aktiva tid som idrottskvinna och sedan hennes journalistiska karriär. Att hon har orkat! Att ständigt vara så påhoppad och mobbad av föräldrar, skolkamrater, arbetskamrater, chefer m.fl har i stället för att bryta ner henne gett Elisabet den styrka hon har. Ingen man blir ständigt påmind om sitt utseende. En tjock och flintskallig man utstrålar däremot pondus! Ibland har jag upplevt Elisabet Höglund som alltför snabbtalande, forcerande osv, men jag förstår henne nu efter det att jag läst boken, som jag känner är sann. Att hon dessutom är en duktig konstnär hade jag ingen aning om. Hur har hon hunnit allt? Läs boken och titta på hennes hemsida.

Inga kommentarer: