måndag 21 mars 2011

Kommunalfullmäktige

Idag har jag och en kollega för första gången talat inför en massa politiker. Vi har försvarat ett medborgarförslag för att få behålla köket på vår arbetsplats. Vi har vårt yrke och våra arbetsuppgifter och kökspersonalen har sitt område. Jag tackar miljöpartiet, Fp och KD för stödet! Vad jag tycker om övrigas uttalanden passar sig inte i skrift. ALLA vet om vår underbemanning och dessutom ska vi få ytterligare en belastning med att sköta mathanteringen. Men vi är ju kvinnor, de flesta inom vårt yrke. Vi är ju "duktiga och flexibla" och blir glada om vi får en klapp på axeln...eller hur? Att studera dessa politiker var skrämmande. Alla hade var sin laptop, och det var inte politiska utredningar som de hade på sina skärmar. De röstade för glatta livet, men jag är inte helt säker på att de flesta visste vad de ropade ja till. Däremot märkte jag att de lyssnade till det jag sa, men sedan återgick de till sina normer, principer och besparingar. Jag är otroligt besviken på S. Är det så här cirkus i botten är det inte konstigt att det stormar i toppen.

Inga kommentarer: