måndag 24 augusti 2009

Var god vänta!

Jag hatar att vänta! Jag fick en lapp av bovärden att en golvfirma skulle lacka mitt golv i fredags eller idag måndag. Ingen har kommit. Jag ringde golvfirman på eftermiddagen - och de hade ingen aning om att de skulle hit. Tala om frustration! Mannen bad att få återkomma, vilket han gjorde och hade hittat anteckningen att de skulle hit. Men den satt inte i orderboken utan på ett "annat" ställe. De skulle komma i morgon. Men då ska ju sotarna springa ut och in så då passar det ju inte med ett nylackat golv. Nu blir det på torsdag. Jag blir så less! Sedan har jag haft problem att få kontakt med boendechefen på det äldreboendet jag ska besöka nästa vecka, semester, möten m.m. Men idag har vi talat med varandra och bestämt tid och mötesplats.
Medan jag oroligt och argt vandrat fram och tillbaka här i lägenheten har jag utnyttjat tiden att gå in mina nya skor jag köpte i Marbella. (Kände mig som Sally). Jag har haft tjocka sockar i pumpsen och nu passar de utan att skava. Tala om att utnyttja situationen - så dagen var väl inte helt bortkastad.

Inga kommentarer: