måndag 24 augusti 2009

Kursplanering

Hösten = kurser. Min spanska fortsättningskurs och sista kurs i spanska (har någon hört det förut?)startar den 5 oktober. Jag fick flytta på starten då jag har mycket annat i september och början av oktober, (arbetslagsutvecklingsresa, avtackning av arbetskamrat, mässdagar på Havsbadet mm). Men jag har avsatt onsdagar för både dag och kvällskurs x 5 i spanska. Sedan vill jag SJÄLV gå på kurs. Har blivit rekommenderad en skrivarkurs på torsdagar x 10 och jag har anmält mig. Den verkar helt i min smak på pappret. Det ska bli roligt! Sedan skulle jag vilja gå på släktforskning när jag nu genom L.N. på mitt jobb fått upp ögonen för en massa släktingar på farmors sida. Farmors mor kom från Stockholm och det enda vi vet om henne är att hennes far hette Jonas. Jag är syssling/tremänning till L.N:s avlidne make. Jag har aldrig vetat om att min pappa hade en massa mostrar och morbröder och jag känner ett starkt och nyfiket intresse för dessa personer och deras avkomlingar.

Inga kommentarer: