söndag 10 maj 2009

Försök till filmkväll

Planerade att se Da Vincikoden i går kväll. Den började bra och eftersom jag själv stått vid glaspyramiden vid Louvren så var det roligt att se de filmavsnitt som var tagna där, även utomhus med det upplysta pariserhjulet i bakgrunden. Sen naturligtvis för Tom Hanks, som är en skådespelarfavorit och även Audrey Tautou. Men så less jag blev! Efter en timmes tittade och ideliga reklamavbrott (hur man vaxar benen), så gick jag och la mig. Då var det 2 timmar kvar av filmen. Kom ihåg att jag inte gillade bokens slut, så varför sitta där och hoppas på ett annat slut. Nej, jag är ingen filmmänniska. På de reklamfria kanalerna är det bara skräp, eller sådant jag inte är intresserad av, som trädgårdsfredag (på bästa sändningstid + 4 repristider!), repris av Mäklarna( + 4 repristider till!) och debatt inför sametinget. Nej, jag hoppas verkligen att jag ska drabbas att ett skrivar-il snart.

Inga kommentarer: