onsdag 27 maj 2009

En lång väntan - lurad

Idag har jag väntat hela dagen. Steg upp tidigt för ett byggföretag skulle komma mellan 09.00-16.00 för att mäta fönstrens dimensioner. Skulle ta hand om Atos medan de skulle mäta inne hos dem, men tiden gick och gick och gick. Jag blev mer och mer stressad. Tur kanske att jag måste ta 2 blodtryckstabletter numera efter besöket på vårdcentralen. Hur som helst så har jag löst en massa korsord och tittat ut från balkongen otaliga gånger, men ingen kom. Till på köpet har det regnat. Några gubbar gick en vända på morgonen och talade om höger och vänsterdörrar men sedan försvann de. Klockan blev 16 och ingen kom. Då ringde jag ett mobilnummer som stod i brevet och fick då höra att a) de behövde inte mäta alla fönster då de insett utifrån att alla var lika b) reparationen av huset blir framflyttad till augusti c)jag slutar aldrig förvånas över det kommunala bostadsbolag som är min hyresvärd.

Inga kommentarer: