lördag 28 februari 2009

Melodifestivalen

Deltävling 4. Till att börja med tycker jag att Petera Mede är mycket bra som programledare. Sedan tycker jag det var roligt att Malena Ernman gick till final med sin operapop "La voix". Agnes gick också vidare och jag vet inte vad jag tycker om hennes låt. Hon hade ett antal störande bakgrundsdansare. Sen gillade jag inte hennes hemska frisyr och guldoverall. Star Pilots, nja men Johan Becker sjunger bra. Susanne Alvengren ska nog fortsätta med att sjunga i mindre sammanhang som bygdegårdar och kyrkor. Anna Sahlene och hennes norska kollega var väl ok, men gick inte vidare. Thorleifs var hemska! Jag var rädd att de skulle gå vidare, men tack och lov åkte de ut. Sarah Dawn Finer var OK. Next 3, 3 unga rappande killar platsade tyvärr inte. Jag gillar inte när de blandar två språk. Sjung på svenska eller spanska! Dessa deltävlingar har präglats av Ingela Pling och Fredrik Kempe. Det kan inte vara slumpen som fört fram deras bidrag. Fredrik Kempe har fått med Måns Zelmerlöw, BWO, Sarah Dawn Finer och Malena Ernman och Ingela Plings låtar är Scotts, Molly Sandén plus 2 som inte gick vidare (Shirley Clamp och Susanne Alvengren). Slumpen?

Inga kommentarer: