lördag 21 februari 2009

Melodifestivalen

Deltävling 3. I kväll kom sändningen från Leksand och paushunderhållningen gjorde att jag fnissade litet. "Tingeling"-mannen sjöng på ett äldreboende och det var humor och sedan spelade Kalle Moreus fiol "Dansa i neon" med ett gäng musikaliska ungdomar. Kalle M är den ende jag gillar när det gäller fiolspel. Sen är ju tillbakablicken på 80-talslåtarna alltid kul. Men hur var tävlingen då? EMD och Molly till Globen direkt. Inte helt oväntat. Men det var alldeles för många frackar i rörelse med EMD. Inte min musik. Och absolut inte Molly. Vem bestämmer kläderna till Molly och Amy? Min enda favorit ikväll gick till andra chansen och det var "I got u" med Rigo & The Topaz Sound feat Red Fox. Har aldrig hört talas om detta band, men det var glädje och latinostuk. Maja Gullstrands röst gillar jag och låten skulle ha gjort sig bättre utan fjantiga dansare. BWO gick till andra chansen,men de brukar ha roligare låtar. Sofia fick internationella juryns röst - och hennes sång "Alla", på grekiska, var gräsligt dålig. Själv såg hon ut som en Madonnakopia. Mikael Rickfors - nej tack. Velvet - nej tack.

Inga kommentarer: