torsdag 19 februari 2009

Claro, qué sí


Javisst! Självklart! Nu har jag startat upp mina två kurser i spanska. Vi håller till på Framnäs folkhögsskola och jag har en grupp 13.00 och en annan 18.30. Det är trevligt och deltagarna är intresserade - alla utom en. I varje kurs finns det alltid en som kanske borde gå scrapbooking eller matlagning. Jag älskar att frossa i verb, substantiv, bestämda och obestämda artiklar, och belöningen är när gruppen nickar och har förstått. Aha, öl är ett feminint ord!
Una cerveza, por favor, är det spanska uttryck som alla kursdeltagare kan, öven de som INGET kan. Sen kan de plötsligt räkna till 10 också. Alla är så blygsamma, men jag tror att de flesta känner sig ganska duktiga efter bara första lektionen. Då kan de säga vad de heter, var de bor, sitt telefonnummer och vilka språk de talar och studerar samt vad de äter och dricker. (Där kommer ölbeställningen in)! / la profesora.

Inga kommentarer: