tisdag 19 augusti 2008

Vilse i Öjebyn

Idag klockan 12.45, precis innan jag skulle gå hem, så mötte jag två skärrade kvinnor utanför vårt personalrum på Öja. "Jag hittar inte min bil", sa den ena damen. De var båda drypande våta för regnet vräkte ner. "Vi har besökt en bekant på sjukhemmet och nu minns jag inte var jag parkerade bilen". "Ska vi ringa efter polisen, men då drar de väl in mitt körkort". Den äldre kvinnliga chauffören förde en intensiv dialog med sig själv medan regnvattnet droppade från hennes hår och kläder.
Jag tog på mig jackan och lånade ett paraply till damen som saknade denna viktiga detalj, och vi begav oss ut på biljakt. Vi kollade framför hemtjänsten, kyrkparkeringen, bakom hemtjänsten, vid gamla gympan och Öjas parkering. Men ingen bil! Vi började gå mot Konsums parkering när vi såg en grå bil vid Hörnvägen. Där stod den! Maken till lyckliga kvinnor har jag inte sett på länge - och jag fick 100:- i hittelön.

Inga kommentarer: