tisdag 26 augusti 2008

Nostalgiträff

Vi sjöng om studentens lyckliga dar - för 40 år sedan! Otroligt! Min gymnasiekompis Karin kom på besök igår. Vi har ju träffats flera gånger sedan studenten, men det var första gången vi tittade på gamla fotografier. Det känns konstigt att titta på gamla kort egentligen. Jag ser ju att det är jag, men jag kommer inte ihåg alla situationer. Jag hade alltid egenhändigt sydda kläder, till och med studentdräkten, och det var roligt att få se dessa kläder igen. Och smal var jag!
Studenten minns jag ju förstås - Hermelinskolan i Luleå. Men jag mindes inte att jag och min pappa varit hembjudna till Karins föräldrar. Sedan åkte vi till Mallorca. Vi hade fotograferats tillsammans med många människor men jag kommer inte ihåg dem. Vi var på tjurfäktning med några killar från hotellet - helt borta ur minnet. Spex på rummet - vi hade studentmössorna med oss - och Karin hade badmössa! Inget minne av detta heller - och märk väl att vi drack inga starka drycker. Sen kom bilder från Göteborg när jag hälsade på Karin som börjat en datautbildning. Vi var på en Chalmersfest. Jag minns att vi var på fest, men kände inte igen någon av de andra på korten. Men jag ser att vi hade roligt och jag minns att vi hade roligt.

Inga kommentarer: