söndag 15 juni 2008

Skateboardrampen

Nu har jag skrivit så många positiva inlägg, så nu måste jag skriva om något som irriterar mig. Det är skateboardrampen på andra sidan vägen. Rul, rull, rull, rull - det är inte klokt så irriterande det är. Värst är det när det kommer äldre bilburen ungdom sent på kvällen och spelar hög musik samtidigt som de rullar fram och tillbaka.
Jag VILL att ungdomen ska ha en ramp, men inte bakom vårt hus och bara ett fåtal meter från motellet. Därför skrev jag till Ung i Piteå som svarade att de är medvetna om problemet, men har inte någon annan plats att sätta rampen. Rent skitsnack. Det finns mark där det inte stör de närboende. Det är bara att hoppas att ett blixtnedslag träffar rampen som står under ett par höga björkar. Det är litet trist att hoppas på regniga dagar - men då är det i alla fall tyst från rampen. Den kan inte flyttas till skolgården för då klassas den som lekredskap och skolan vill inte ta ansvaret för detta. Den skulle locka ut elever på rasterna annars. Byråkrati.

Inga kommentarer: