söndag 2 maj 2021

Oljud

Trodde att min granne i lägenheter under hade fest i går kväll. Eller var det fest ute vid grillplatsen? Till slut gick jag till fönstret. De stora gator, som jag kunde se, var helt igenproppade av bilar. Jag trodde det hänt en stor olycka, men kollade på PT och såg att det pågick en enorm cruising av bilburen äldre ungdom i sina stora bilar och barn med sina  Epor. Sundsgatan genom stan är enfilig,  och var helt igenproppad av bilar. En brådskande transport skulle inte ha kunnat ta sig fram där. Jag bor ändå ett par gator från, men hörde den dunkande musiken. Boende i centrum var förtvivlade. Polisen fick hjälp från Luleå, men cirkulerandet pågick hela natten. Noliaparkeringen och parkeringen vid LF arena har tidigare stängts nattetid, efter klagomål från närboende,  på grund av de högljudda bilburna A-traktorbarnen. NU hoppas jag att Kyrkparkeringen och parkeringarna vid Coop och ICA kan stängas nattetid. Behövs parkering centralt så finns det parkeringshus. Respekt och hänsyn är en brist idag...och det gäller inte bara bilförare.

Inga kommentarer: