lördag 13 april 2019

Konst

Konst eller inte...det kan diskuteras. Men det är en bild som tilltalar mig och som passar i min boendemiljö. Jag tycker om fåglar. Jag förvånas över och beundrar deras styrka och intelligens. Alla fåglar kanske inte är intelligenta, men det är inte alla människor heller. Tänker på skatparet  som hjälptes åt att ta med en längre kvist till boet. Tänker på måsfamiljen som nu återvände till sin gamla boplats och märkte att dras tak är borta. Vilken förvirring- och ett nytt beslut fick tas. Tänker på måsarna som inte är välkomna till min stad för att de stör det intilliggande fiiina bostadsområdet. Kan vi inte komma sams med våra flyttfåglar är det inte konstigt att vi inte heller accepterar andra främmande och obekväma situationer - både bland djur och människor.
Lerins lärlingar - vilket underbart program! Lars Lerin är ju tålmodigheten personifierad och det är fantastiskt att se hur han får andra människor att växa i självförtroende. Vilka duktiga, kloka, nyfikna, humoristiska och roliga ungdomar han jobbar med  i detta program. Att dessutom få åka till Brasilien med Junior som guide. Ett stort steg för deltagarna med första flygresan, en ny kultur...Men vilken glädje! Verkligen en karneval både borta och hemma.

Inga kommentarer: