tisdag 5 mars 2019

Semlans dag

Snålheten bedrar visheten eller gratis är gott. Jag fick en gratis dryck på min app - och tänkte att jag kan väl ändå smaka en semmellatte. Bra med litet energi innan bowlingen. Ok - bullen var mjuk och färsk och spraygrädden smakade spraygrädde. Men kaffesmaken kände jag inte då drycken var så otroligt söt. Det var väl den som skulle föreställa mandelmassan. ICA hade semmelbuffe’ och där köpte jag sedan 2 små semlor mer i min smak. Ingen söt mandelmassa utan fyllda med vaniljkräm. Pitesemlan var god och även dajmsemlan. Övriga smaker var, förutom den traditionella smaken, hjortronsemla, hallon- och lakritssemla, nutellasemla, marängswissemla, chokladbollsemla....! Var kommer all fantasi ifrån? Läste på nätet att det även förekommit en surströmmingssemla! Men nu är det semlat färdigt för i år.

Inga kommentarer: