söndag 14 maj 2017

Rätt låt?

Som jag tidigare sagt så är mitt TV-tittande begränsat. Jag har inte samma intresse helt enkelt att sitta i timmar framför olika program. Jag har ju all tid i världen numera att titta, men det måste helt enkelt vara något som fångar mitt intresse, inte bara ett tidsfördriv. ESC sändes igår under 3 timmar. Ingen ide att ens börja titta, att plåga mej genom alla länders bidrag, krystat manusstyrt mellansnack som får mej att hurvas och alla ljuseffekter som tvingar mej att blunda...listan blir lång. Men...imorse var det spännande att se vem som vann. Portugal - på portugisiska! Så vackert! På SVT play kunde jag se och lyssna till bidraget och, trots sångarens litet kråmande stil, så var det en vacker sång. Vem är då Salvador Sobral. Han vann Portugals Idol 2009 och jag har tittat på hans bidrag på Youtube. Hans skiva Excuse me innehåller många fina låtar i min smak. Hans syster Luisa både skriver och sjunger och på Youtube kan man se en vacker och annorlunda video där hon sjunger till sitt väntade barn.
Amar pelos dois, vilken vacker sång. Jag har inte sett de andra bidragen, förutom Sveriges, men jag tror att rätt låt vann.

Inga kommentarer: