lördag 13 maj 2017

Bra sällskap

Böcker är ett bra sällskap i alla väder, men särskilt i dåligt väder. Om kylan och innevädret fortsätter så har jag laddat upp med böcker och tidskrifter. Vilken tur att biblioteket finns! Har nyss läst En sax i hjärtat, en svensk pusseldeckare enligt författarinnan, men ganska seg. En intressant tråd fanns dock, så jag har faktiskt läst ut den ganska tjocka boken. Faller en deckare mej inte på läppen händer det att jag bläddrar fram till slutet för att få veta vem som var mördaren. Så gör man inte, men jag gör som jag vill! Jag tittar allt mindre på TV, det är så mycket dravel. Bäst nu är i alla fall två deckare Line of Duty och Broadchurch. The A Word var också bra, en serie om en autistisk pojke. Alla kändisprogram känns bara pinsamma, typ kändisar som bakar och dansar. Visst tittade jag en stund på finalen av Let´s dance och läste idag att Jesper B vann.Två sportprofiler där fotbollen vann publikt över utförsåkningen. Ett bra finalpar, Jesper och Anja, men i dag uttalar sig den manlige domaren om dem och säger att de var tråkiga personligheter utan utstrålning! Det var ju just det som var bra med dem, att de var seriösa och inga fjantiga pajasar. Men som sagt, smaken är som baken.

Inga kommentarer: