tisdag 22 mars 2016

Det vänder

I söndags var det vårdagjämningen, vilket är ett ljust och hoppfullt ord. Men då kom kylan tillbaka, vilket inte är konstigt i mars månad. Men vi har varit bortskämda med plusgrader så nu känns kylan besvärande. Men...trots allt så går vi mot våren!
Det vände på bowlingbanan också. I går hade vi månadens tremannatävling och mitt lag - VANN! Förra månaden spelade jag också i ett bra lag, men vi blev näst sist, vilket bara visade att alla ändra var bättre.Och jag var urkass! Men igår gick det så otroligt bra. Spelade även som reserv i ett annat lag, och där kom vi på plats 17. Där ser man, man ska inte ge upp. Vi har alla våra svackor. Det gäller med allt vi företar oss, inte bara i bowling!
Sen åkte jag hem och firade segern med det godaste jag vet. Pizza med sardeller. Tyvärr är den svår att hitta på pizzerior nu för tiden, men den djupfrysta blir nästan, men bara nästan, lika god.

Inga kommentarer: