onsdag 30 december 2015

Trevliga dagar

Vilka trevliga mellandagar det har varit! I min bowlingklubb har vi spelat både Arenacupen och tremanna. Särskilt kul var det att H var med som publik på tremannatävlingen. Det var nog därför det gick så bra! Sen hyrde vi, H, D och jag en bana dagen efter och spelade. Det var jättekul. Roligt med något som alla kan vara med i, och som alla tycker är roligt.
Idag var det H:s sista dag här hemma. Hon bjöd på bio. Det var mycket länge sedan jag var på bio här i stan. Bäst passa på, för vad jag förstått så kommer den att stängas inom kort.
Filmen kan rekommenderas! Se den och bilda din egen uppfattning. Ove kanske gestaltas äldre än vad han är och allt för många tillbakablickar till barndomen. Vissa saker sker nog inte i verkligheten som tvångsintagning till privat äldreboende och en anhörig som spikar ihop en ramp på en skola. Men typer som Ove finns - både manliga och kvinnliga , i de flesta bostadsområden. Jag känner mej som Ove ibland när jag går till tvättstugan och samtidigt kollar att källardörrarna är låsta - och inte att förglömma när jag en dag bara gick hem från jobbet för att aldrig mer återvända.  
Sen blev det mat på Max. H åt Pitemålet - en lokal burgare. Fiffigt namn. Efter att ha tagit farväl av brodern, J och  kattungarna så väntade taxin för vidare transport till Kallax, Luleå flygstation. Vilken trevlig jul vi haft!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det har vi. Tack!
/H