fredag 23 oktober 2015

Waitrose

Min dotters kollega har en  blogg som jag följer. Hon skriver så intressant och med en mängd fina foton. De har så trevligt på jobbet! Och vilket gott fika de har- inga skorpor där inte, utan godsaker från när och fjärran! Mina favoritkakor är shortbread. Helst då inköpta i England eller Skottland. Ja, engelska butiken vid Medborgarplatsen i Stockholm går också an. Waitrose är en trevlig engelsk matkedja. Vid utlandsresor numera sker de mesta inköpen på just en supermarket. Idag dreglar jag över bilden i hennes blogg av All butter Earl Grey & Lemon shortbread. Så gott det låter med en kopp te. Jag är ju mer präktig och tänker inte på att ta hem ett lager med kakor, utan mitt minne från Waitrose i London är en burk vitaminer, Women´s well being  med calcium och D-vitamin plus en fin tekopp. D-vitaminer behövs ju nu när mörkret kommer och calcium är ju viktigt på ålderns höst. Men bäst är ändå en kopp te med shortbread. Man kan ju kanske testa att baka själv, recept finns på nätet.......kakorna påminner litet och barndomens 1-2-3 kakor. På tal och Earl Grey - årets beställningsglögg är smaksatt med just Earl Grey. Spännande.

1 kommentar:

Sandra sa...

Vitaminer, ja det var något annat! Dagen efter vi hade haft vårt fika med citron- och Earl Grey-shortbread fick jag en shortbreadask från Waitrose i present av samma kompis som introducerat Waitrose i min värld. Apelsinsmak. Kanske kan följa med till jobbet framöver.