torsdag 1 oktober 2015

Läsvärt

Fram till det där telefonsamtalet hade det varit en helt vanlig dag. Så börjar Gården, en psykologisk thriller/drama. Vem ska man tro på? Chris eller Tilde? Båda vänder sig till sonen med två olika berättelser. Det är korta kapitel och dialogen mellan mor och som är intressant skrivna, mammans svar mer berättande än direkta. Men som mitt problem med filmen Tillbaka till framtiden så har jag problem med att hänga med i vissa saker som har med förr och nu att göra. Jag får inte förklarat alla mina frågor och det där med att tänka hur det var/blev är svårt. Läsvärd! Författaren stiftade jag bekantskap med i programmet Landgång. Han hade en författarkväll på Svenska kyrkan i London. En intressant och trevlig man, och hans första bok Barn 44 är mer känd, även filmad, men den har jag inte läst.

Inga kommentarer: