onsdag 9 september 2015

Mer böcker

Så nöjd jag blev av dagens mail från biblioteket att Elly Gruffiths senaste bok väntade på mig. Det är den 7:e boken om arkeologen Ruth Galloway och kriminalkommissarie Harry Nelson. Böckerna måste läsas i ordning, den första heter Flickan under jorden och kom ut 2009. Sedan en bok per år och årets bok heter De öde fälten. Sedan lånade jag en bok om kommissarie Alan Banks. Det har nyss gått några avsnitt på TV så det ska bli intressant att se om jag gillar boken Efter alla år. Förra veckan läste jag Den glömda rosenträdgården av Marita Conlon McKenna. Lättläst och helt förutsägbar. En bra bok att somna till. Lånade ännu en bok av henne, Kockskola för ensamma hjärtan och den tror jag är lika veckotidningsromanaktig. Att läsa är avkoppling och allt behöver ju inte vara spännande, tungt och allvarligt.

Inga kommentarer: