onsdag 23 september 2015

Höstdag

Idag är det höstdagjämning och onsdagen är grå och disig och + 13. Men det är skönt promenadväder. Höstkransen har kommit upp på dörren. I morgon åker H till bokmässan i Göteborg. Där skulle jag också ha velat vara! Sen på kvällen hade jag kunnat gå till en restaurang i centrum och delta i "juridiska träffen", dvs mina gamla arbetskamrater från sparbanken i Göteborg som fortfarande träffas, äter och pratar om då och nu. 46 år har gått sedan jag började där och det var en rolig tid. Har fortfarande telefon- och mailkontakt med ett par stycken. Yngre tjejer har senare kommit till, och det skulle vara jätteroligt att någon gång kunna träffa alla. Den äldsta arbetskamraten från juridiska avdelningen har nyss fyllt 85 år och henne pratade jag med igår. Otroligt, och litet skrämmande, att tiden går så fort!

Inga kommentarer: