fredag 10 april 2015

Tittar och läser

Nu har jag äntligen fått upp ögon och öron för min iPad. Kan se filmer och TV-program när jag vill och behöver inte välja vad jag ska se, bevaka när program går i repris osv. Har sett 4 avsnitt på raken av deckaren Vera, en butter oglamorös kvinnlig polis. Sen har jag sett några filmer jag missade på SVT och äntligen har jag sett Torka aldrig tårar utan handskar. En stark serie om fördomar, föräldrars skam, religiöst fördömande, glädje och vänskap. Vissa saker har jag kommentarer till som att ingen i den värmländska familjen talade värmländska. Var arbetade Rasmus och Benjamin? Oviktigt kanske, men de talade ofta om att gå till jobbet och då vill jag veta var de jobbade. Skillnaden mellan Rasmus och Pauls död. En var inplastad smittorisk och den andre fick mej förflyttad till Maxim i Stockholm och Jonas Gardells Mitt enda liv. Inte konstigt, men ändå konstigt Sen är jag samtidigt litterärt förflyttad 80 år tillbaka i tiden i boken Kungsgatan av Ivar Lo Johansson. Vilket vackert språk. Mitt intresse är brett, men hellre tillbaka i tiden än in i framtiden.

1 kommentar:

Eva sa...

Ja visst är det härligt att kunna titta när man vill!! :-)