onsdag 5 november 2014

Reparatör!!

Jag har fått överta en Husqvarna 2000 från 60-talet. Den har fungerat bra. Enda nackdelen är att den är så TUNG! Tog fram den för ett tag sedan och märkte att den matade inte tyget. Matartänderna hade sjunkit ner. Vad var det för fel? Funderade på att lämna in den på reparation, men tvekade att bära denna tunga tingest från parkeringen i stan.
Utrustad med skruvmejsel, ficklampa och pincett så skruvade jag isär det som gick att skruva loss. Mycket damm! Men inget resultat. Sen sökte jag på internet, och det var många som haft liknande fel. Tipsen var många.
Och se...där fick jag veta att att den lilla knappen under vredet för stygnlängden kan haka upp sig. Kanske hade den fastnat? Tryckte fram och tillbaka flera gånger, och plötsligt hoppade den ut ett hack - och matartänderna kom upp! Intressant, och tur att jag är utrustad med tålamod och inte vill ge mig.

Inga kommentarer: