söndag 14 april 2013

Jag håller på och läser mina låneböcker allt var jag hinner, men så är det ju just nu US Masters i golf och slutspelet i ishockey, ett norrlandsderby, på TV - så tiden räcker inte till. Vilka kontraster på golf och ishockey. En elegant sport mot ett slagsmål som böljar fram och tillbaka. Grannens hund blir mycket orolig och upprörd när har är här och jag ser hockey. Jag får mina utbrott när jag ser hur vuxna män/pojkar kan uppföra sig på detta vis. Vilka dåliga förebilder för småungar med hockeyproffsdrömmar. Sedan retar jag mig på att de sjunger nationalsången när det inte är en landskamp. OK jag behöver ej titta, men är nyfiken och hoppas ändå på Luleå. Sen fashineras jag över supportrarna, deras klädsel mm mm. Vuxna människor! Nej tacka vet jag golf och fotboll, fotboll i högsta skiktet med spelare som Ronaldo, Messi, Iniesta, Beckham m fl  och så förstås Zlatan. Elegant! Friidrott, simning och skidor är också bra.
Tillbaka till boken Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon. Drygt 500 sidor runt en heminredningsaffär, en bokhandel,några hundar och deras ägare. Fick meddelade från biblioteket att 23 personer står på kö - så nu gäller det att snabbt läsa vidare.

Inga kommentarer: